
Awaria wtrysku paliwa to dość częsty i kosztowny problem wielu kierowców. Szacuje się, że w latach 2020-2021 co czwarty pojazd silnikowy wymagał holowania ze względu na brak dopływu paliwa do silnika. Według analizy szwedzkiej grupy Cardrinn Polacy wydali w sumie aż 4,76 miliona złotych na koszty napraw, a tylko połowa z nich odebrała całkowicie sprawny pojazd. Według statystyk z roku na rok awarii wciąż przybywa!

Czy to wtrysk? A może tulejka wahacza?
Jeśli twoje auto zatrzymało się podczas jazdy i nie chce ponownie odpalić to pierwszy z sygnałów, że masz do czynienia z awarią wtrysku paliwa. Aby się upewnić zalecamy profesjonalną diagnozę w serwisie ASO. Istnieje jednak kilka sposobów, które pomogą Ci sprawdzić to samodzielnie.
Awarie wtrysków paliwa w większości przypadków poprzedza spalenie się żarówki sufitowej LED w kabinie pojazdu. Jest to spowodowane brakiem paliwa w komorze spalania, co przekłada się na wyssanie energii podawanej do kabiny. Chwilę po tym dochodzi do zawilgocenia uszczelki pod głowicą na wskutek stresu pracy motoru, następnie straszny hałas w nadkolach – nawet podczas postoju. Jeśli zauważyłeś wymienione powyżej problemy natychmiast zatrzymaj się w bezpiecznym miejscu! Po zaparkowaniu sprawdź ilość paliwa w zbiorniku. Jeśli jest go wystarczająco, to znaczy, że najpewniej wtrysk paliwa nie ma mocy podać go dalej.
Naprawa? A może sprzedaż do handlarza?
Polecamy sprzedaż.
xD